De meeste bedrijven doen al wat met online marketing, maar weten misschien niet helemaal wat er precies allemaal mogelijk is en wat dit kan opleveren. Waarschijnlijk is er veel meer te behalen dan nu het geval is. Online marketing bestaat uit verschillende facetten. Welke dit zijn? Dat leggen we in deze blog uit.
SEA
SEA is een afkorting voor Search Engine Advertising. Met SEA houd je je bezig met de advertenties die in de zoekresultaten van Google getoond worden en de advertenties die te zien zijn op websites. Dit zijn vaak display advertenties, welke voornamelijk ingezet worden om naamsbekendheid te genereren. Je betaalt in dat geval per vertoning. Bij advertenties die getoond worden in de zoekresultaten betaal je in de meeste gevallen per klik. Deze advertenties worden zowel boven aan de zoekresultaten als onderaan getoond. Dit kanaal zet je in om meer verkeer te trekken naar je website of webshop.
SEO
SEO is een afkorting voor Search Engine Optimization. Hierbij gaat het om alle zoekresultaten in Google, zonder de advertenties. Je betaalt hierbij niet om getoond te worden in de resultaten van Google, maar je zorgt ervoor dat je website zo goed mogelijk is op het gebied van content, autoriteit en techniek. Google bekijkt welke pagina het meest relevant is voor de zoekopdracht die iemand heeft ingevoerd. Om dit te bepalen wordt er dus gekeken naar die drie pijlers. Zorg er dus voor dat er relevante tekst op je website te vinden is, genoeg links hebt van autoritaire websites door middel van linkbuilding en zorg ervoor dat je website snel laadt.
E-mailmarketing
Bij e-mailmarketing kun je voornamelijk denken aan het versturen van nieuwsbrieven. Iedereen kent ze wel, want waarschijnlijk heb jij je weleens ingeschreven voor een nieuwsbrief. Vaak krijg je een mail met kortingen met daarmee het doel om klanten bij zich te houden.
Social media
Social media is erg breed, want er zijn verschillende socialmediakanalen die ingezet kunnen worden. Denk hierbij aan Facebook, Instagram, LinkedIn en ga zo maar door. Elk kanaal is weer interessant voor een andere doelgroep. Houd hier dus rekening mee.
De meeste bedrijven doen al wat met online marketing, maar weten misschien niet helemaal wat er precies allemaal mogelijk is en wat dit kan opleveren. Waarschijnlijk is er veel meer te behalen dan nu het geval is. Online marketing bestaat uit verschillende facetten. Welke dit zijn? Dat leggen we in deze blog uit.
SEA
SEA is een afkorting voor Search Engine Advertising. Met SEA houd je je bezig met de advertenties die in de zoekresultaten van Google getoond worden en de advertenties die te zien zijn op websites. Dit zijn vaak display advertenties, welke voornamelijk ingezet worden om naamsbekendheid te genereren. Je betaalt in dat geval per vertoning. Bij advertenties die getoond worden in de zoekresultaten betaal je in de meeste gevallen per klik. Deze advertenties worden zowel boven aan de zoekresultaten als onderaan getoond. Dit kanaal zet je in om meer verkeer te trekken naar je website of webshop.
SEO
SEO is een afkorting voor Search Engine Optimization. Hierbij gaat het om alle zoekresultaten in Google, zonder de advertenties. Je betaalt hierbij niet om getoond te worden in de resultaten van Google, maar je zorgt ervoor dat je website zo goed mogelijk is op het gebied van content, autoriteit en techniek. Google bekijkt welke pagina het meest relevant is voor de zoekopdracht die iemand heeft ingevoerd. Om dit te bepalen wordt er dus gekeken naar die drie pijlers. Zorg er dus voor dat er relevante tekst op je website te vinden is, genoeg links hebt van autoritaire websites door middel van linkbuilding en zorg ervoor dat je website snel laadt.
E-mailmarketing
Bij e-mailmarketing kun je voornamelijk denken aan het versturen van nieuwsbrieven. Iedereen kent ze wel, want waarschijnlijk heb jij je weleens ingeschreven voor een nieuwsbrief. Vaak krijg je een mail met kortingen met daarmee het doel om klanten bij zich te houden.
Social media
Social media is erg breed, want er zijn verschillende socialmediakanalen die ingezet kunnen worden. Denk hierbij aan Facebook, Instagram, LinkedIn en ga zo maar door. Elk kanaal is weer interessant voor een andere doelgroep. Houd hier dus rekening mee.