Als je een onderneming hebt of online werkzaam bent, dan heb je vast een eigen site of zelfs een webwinkel. Waarschijnlijk komt de term Linkbuilding inzetten je dan niet onbekend voor. Linkbuilding is onderdeel van SEO, oftewel Search Engine Optimization. Linkbuilding en SEO is heel belangrijk als je je website hoger op de lijst van zoekresultaten van Google wilt hebben. In deze blog kun je lezen waarom je linkbuilding zou moeten inzetten voor jouw bedrijf.

Interne linkbuilding

Linkbuilding is dus een SEO-methode die ervoor zorgt dat je website een hogere ranking op Google heeft. Als je een website hebt, is het ten eerste belangrijk dat bezoekers makkelijk de weg kunnen vinden en dat de linkstructuur in orde is. Zo moet een bezoeker makkelijk van de homepagina naar een ander panel kunnen navigeren zonder dat hij moet zoeken. Door middel van interne linkbuilding door een Linkbuilding reseller kun je bepaalde pagina’s meer waarde toekennen. Ter voorbeeld: als de homepage de belangrijkste pagina van je site is, dan zet je linkjes naar deze pagina op blogs of andere webpagina’s. Google zal je pagina hierdoor eerder herkennen waardoor je pagina hoger scoort.

Externe linkbuilding

Interne linkbuilding houdt in dat je linkjes naar de belangrijkste pagina op je site zet. Externe linkbuilding houdt in dat je links naar je pagina op andere relevante sites krijgt. Deze sites verwijzen dan door naar jouw site. Sommige mensen denken dat de beste manier is om meer verkeer te genereren zoveel mogelijk links is, maar dit is niet het geval. De kwaliteit van de links is het belangrijkste. Hoe beter de kwaliteit van de link, hoe hoger je website op Google staat. Je kunt externe linkbuilding vergelijken met een systeem waarbij stemmen geteld worden en een waardering krijgen. Google ziet een link naar jouw website als een stem. Hoe meer autoriteit deze stem heeft, hoe belangrijker de link. Een link van NOS.nl is bijvoorbeeld veel waardevoller dan de website van de voetbalclub in je buurt. Misschien lijkt het in eerste instantie moeilijk om je link op autoritaire sites te krijgen, maar het is zeker mogelijk. Linkbuilding uitbesteden kan je hierbij helpen.

Bouw je linkbuilding profiel op

Als je gaat linkbuilden, is het belangrijk een sterk linkbuilding profiel te hebben. Wat houdt dit precies in, en hoe bouw je een sterk linkbuilding profiel? Een sterk linkbuilding profiel heeft verschillende soorten links naar diverse websites, zoals zakelijke sites, partnerwebsites, startpagina’s en sociale media. Wanneer je begint met het opbouwen van je linkbuilding profiel, is het belangrijk om ook op de ankertekst te letten. De ankertekst van een link is de tekst waar de link achter gezet wordt. Vaak zie je bij linkbuilding teksten als ‘klik hier’, maar dit is geen effectieve manier van linkbuilding. Als je bijvoorbeeld een pagina doorlinkt waar laarzen verkocht worden, dan kun je het beste kiezen voor een ankertekst die te maken heeft met het onderwerp, zoals bijvoorbeeld ‘dameslaarzen’. Kies niet alleen voor soorten schoenen als ankertekst, maar ook merknamen of de naam van het bedrijf waar de laarzen verkocht worden.

Wat zijn de beste werklaarzen?
Agenda voor je werk in 2022

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *